Norsktoppen 1985 - vinnermelodiene: "Jeg er jeg." Hilde Heltberg.

"Jeg er jeg" ble Hilde Heltbergs andre vinnermelodi på Norsktoppen i 1985, og hennes fjerde totalt. I januar 1985 lå hun fire uker på førsteplass med "Du" Nå var det duket for en ny seiersrunde. "Jeg er jeg."  er fra Hilde Heltbergs tredje originalalbum "Noe vi deler", som kom ut på platemerket Studio B i 1985. Året før hadde Hilde Heltberg sluppet samlealbumet "Du og jeg", som inneholdt flere tidligere innspillinger og noen nykomponerte hits. På det nyeste albumet, var alt nyskrevet materiale, det aller meste av Hilde Heltberg selv, og albumet var produsert av Åge Aleksandersen. Han bidro også med et tekstbidrag, og spilte gitar på flere av sangene. "Jeg er jeg" hadde Hilde Heltberg skrevet sammen med Torbjørn Moen, og sangen kom inn på Norsktopplista 26.juli 1985. Det ble sju uker på lista før sangen gikk opp til førsteplass. Maksimaltiden for en sang på lista var åtte uker, så det ble med denne ene uken på topplassen for Hilde Helberg i denne omgangen. Hilde Heltberg tok en pause fra platestudio, men i 1986 ga hun ut et nytt samlealbum, med sine beste ballader. Høsten 1985 gikk også med til å skrive låter for andre artister, hun opptrådte på TV, og forberedte seg på å debutere på revyscenen. Revydebuten kom i en Ole Paus revy med premiere på våren 1986. Du kan høre sangen her: "Jeg er jeg." Hilde Heltberg hadde tre låter inne på Norsktopplista i 1985: "HH på Norsktoppen 1985."




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Norsktoppen 1986 - vinnermelodiene: "Chinatown." Creation.

Norsktoppen 1986 - Vinnermelodiene: "Waiting for the Morning." Bobbysocks.

Norsktoppen 1986 - årets første liste: "Å, Carola." Harry Halvsjuk & The Håpløse.